Promowane produkty

Paryż - Wieża Eiffla

Autor : kategoria: zwiedzanie

Wycieczkę do Paryża ufundowała nam, w swoim konkursie, rozgłośnia radiowa Złote Przeboje. Nigdy nie miałem takiego szczęścia, aby coś wygrać i również tym razem to nie ja wygrałem ;) To mojej drugiej połówce sprzyja szczęście! Organizatorem wycieczki był dobrze znany Orbis. 4 dni i 3 noce w Paryżu!!!! Marzenia się spełniają! Do Warszawy przez Łódź i Łuków (nocleg u rodziny Doroty) zawieźli nas rodzice Doroty. Na Okęciu stawiliśmy się dokładnie 2 godziny przed odlotem. Pani pilot się nami zaopiekowała, dostaliśmy bilety, przeszliśmy odprawę, dowieziono nas autobusem pod samolot linii norwegian.com i z niecierpliwością czekaliśmy na nasz pierwszy lot!

Zlot zabytkowych samochodów na zamku w Chudowie

Autor : kategoria: zamki

Okolice chudowskiego zamku to bardzo ciekawe miejsce. Od wieków stoją sobie tutaj ruiny małego zamku z zachowaną wieżą. Plejstoceński lądolód przetransportował w te okolice 18 tonowy głaz narzutowy. Wyrosło drzewo z ogromną dziuplą, o którym jeden Pan powiedział, ze to lipa, ale trochę za duża ta lipa, a tak w zasadzie to liście to drzewo ma jak lipa, ale dąb to to nie jest.. I bądź tu mądry....

Wydmy w Łebie zimą...

Autor : kategoria: zwiedzanie

Wydmy w Łebie, a w zasadzie w Rąbce - zimą. Chociaż bez śniegu.... Sama galeria. Relacje ktoś ukradł..

Szczeliniec - Całkiem inny świat....

Autor : kategoria: trekking

Góry Stołowe położone na zachodnich krańcach Kotliny Kłodzkiej stanowią jedną z najciekawszych atrakcji górskich w naszym kraju.

Krywań

Nasza wyprawa na Krywań była bardzo niespodziewana i nieplanowa. Krywań podziwialiśmy z Giewontu końcem czerwca. Majestatycznie wznosił się nad polskimi szczytami na dalszym planie. Jak wiemy wszystko co jest nieplanowane okazuje się strzałem w dziesiątkę. Tak więc dzięki pamięci Sumika pojawiła się okazja zdobycia góry Słowaków. Tym razem to my dołączamy się do innych!

Ruiny zamku Beckov

Autor : kategoria: zamki

Beckov to taka perełka, mała słowacka wioska z jedną wielką skałą, na której powstał zamek. Tyle na temat Beckova można powiedzieć w skrócie. Jadąc do Bratysławy ruiny Beckovskiego zamku przyciągną wzrok niejednego pasażera i kierowcy. Może ktoś pomyśli w przelocie: kiedyś tu przyjadę i zobaczę te ruiny z bliska? Ilu tak zrobi? My na szczęście mamy Rafała. To dzięki niemu mogliśmy oglądać zamek Beckov od środka!

Zamek w Trencinie

Trencin to dla mnie zwariowane miasto, stylowo zawierające chyba wszystko, wszystko to zmiksowane na niezłą papkę, którą sobie skonsumujemy.

Zamek Orawski

Autor : kategoria: zamki

Moim zaskoczeniem była odległość, w jakiej znajduje się Orawski Zamek względem Bielska-Białej. Taka perełka wśród zamków jest na wyciągnięcie ręki, zaledwie 90 km od Bielska-Białej.

Jaskinia na Trzech Kopcach

Autor : kategoria: jaskinie

Musimy się niechlubnie pochwalić, że nie jest to nasze pierwsze podejście w poszukiwaniach Jaskini na Trzech Kopcach. Już zimą zaliczyliśmy pierwsze próby z bardzo kiepskim efektem. I tym razem, nie było łatwo, ale to my sami zgotowaliśmy sobie taki los. Zbyt wiele informacji napływających zewnątrz, zbyt mała wiara w mapy (oznaczenia jaskiń) spowodowała, że trawersowaliśmy szczyt Klimczoka przeczesując pobliski las w stronę Trzech Kopców. Dobra rada dla potencjalnych poszukiwaczy: Niektóre mapy są dokładne, więc staraj się nie komplikować swoich poszukiwań. Specjalnie nie podajemy dokładnej lokalizacji i opisu gdzie znajduje się jaskinia, aby nie psuć dobrej zabawy - będąc pod dużym wpływem Zenka, który troszkę nas utemperował w tej kwestii ;). Pozdrawiam! A więc szukajcie, a znajdziecie!

Jaskinia Wietrzna Dziura

Do Straconki dojazd nie stanowi problemu, kursuje tutaj autobus nr 11. (jedziemy do przed ostatniego przystanku). Od przystanku kierujemy się do góry w stronę Przegibka, mijamy źródełko. Idziemy dalej, aż do leśniczówki, tutaj skręcamy w lewo przez mostek. My zostawiliśmy samochód właśnie przy leśniczówce. Idziemy w stronę zielonej bramy, prowadzącej do lasu. Idziemy w stronę pierwszego kamieniołomu w Straconce. Obchodzimy go z lewej strony, sami za bardzo nie wiemy gdzie znajduje się jaskinia. Heniek dostrzegł jakiś otwór w pobliżu wielkiego kopca po lewej stronie nieco powyżej kamieniołomu. Nie mamy pewności, ale bardzo prawdopodobne, że odkryliśmy pierwszy cel naszej wycieczki.

Dolina 5 Stawów oraz piekielnie śliskie Szpiglasowe Perci

Autor : kategoria: trekking

Pobudka o nie typowej godzinie - 3.15, ale tak to jest jak planach jest jednodniowy wypad w Tatry. O godzinie 4.00 zbiórka, więc czasu nie wiele. Tym razem nie mogę zapomnieć aparatu, zapowiadana jest piękna pogoda, już w piątek było cudownie na Kasprowym. Trochę zaspani, spotykamy się na parkingu pod moim blokiem (przynajmniej mam blisko ;)). Po drodze mamy jeszcze parę punktów, do których musimy zawitać, aby powiększyć skład naszej ekipy. Tradycyjne spotkanie z "Sumikami" pod Tesco w Żywcu, w Przybędzy za krzakami niczym radiowóz czai się Darek.

Dolina Kościeliska i jej atrakcje

Wychodząc z busa dostałem lekkiego załamania - prawdziwa plaga turystów. Kolejka do kasy Tatrzańskiego Parku Narodowego wyglądała imponująco negatywne. Jednak sezon letni w pełni i nasze oczekiwania nie mogły być inne. Jak pięknie wyglądają tłumy w Dolinie Kościeliskiej można zobaczyć na zdjęciu poniżej. Trochę to przerażające, ale i tak jest tutaj pięknie.

Czarny Staw Gąsienicowy

Autor : kategoria: trekking

Z Zakopanego kursują busy do Kuźnic. My z Pardałówki idziemy pieszo do Kuźnic. Zajmuje nam to około 30 minut.

Giewont - co sprawia, że jest taki popularny?

Kolejna jednodniowa wycieczka do Zakopanego. Jak zawsze w takim przypadku wiąże się to z wczesnym wstawaniem. Tym razem nie jest tak źle - godzina 4.00 pobudka, godzina 5.00 odjazd. Standardowo kierujemy się na Suchą Beskidzką. Jednak tym razem jedziemy przez Zawoję, Zubrzycę, Jabłonkę, Czarny Dunajec i Chochołów. Chochołów, który zachwyca góralską architekturą, której nota bene nie znajdziemy w Zakopanem. (W takim wydaniu). Następnie mijamy Kiry, Sanktuarium na Krzeptówkach. Przed Krupówkami skręcamy w ulicę Kasprusie, która przechodzi w ulicę Strążyską i doprowadza nas do wylotu Doliny Strążyskiej. Tutaj znajduje się płatny parking i wejście do Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Szymbark - dom na dachu

Autor : kategoria: zwiedzanie

Jedziemy drogą nr 211 w stronę Kartuz. Piękne jeziora w okolicy Kartuz robię wielkie wrażenie. My musimy znaleźć drogę na Kościerzynę lub Egiertowo. Nie bez przyczyny skręcamy w Kartuzach na ulicę Kościerską. Jest to droga nr 224 prowadząca do Tczewa. Mijamy miejscowość Somonino, dojeżdżamy do Egiertowa i wpadamy na 20-stkę (skręcamy w prawo). Przed nami miejscowości Starkowa Huta i Rybaki, jednak większe wrażenie robi wieża widokowa na Wieżycy, której niestety nie mieliśmy okazji zwiedzić. Za miejscowością Rybaki, druga droga odbijająca w prawo prowadzi do naszego celu - miejscowości Szymbark. Po przejechaniu 1,5 km docieramy do Szymbarku, wypatrujemy oznaczenie prowadzące do Najdłuższej deski , Skansen budownictwa drewnianego. (po lewej stronie). Jako, że jest to długi weekend majowy można było się spodziewać natężenia ruchu w tym miejscu, jednak magnez atrakcji tego miejsca przerósł nasze oczekiwania. Rezygnujemy z dojazdu na parking i parkujemy samochód przy drodze. Czeka nas trochę dłuższy spacer...

Hrobacza Łąka

Autor : kategoria: trekking

W tym roku, jak do tej pory, pogoda w weekendy nie należała do zachwycającej. Tym razem było inaczej. Wykorzystując niesamowity błękit na niebie wyruszyliśmy na Hrobaczą Łąkę. Nie jest to szczyt cieszący się większą popularnością w naszym regionie, więc nie spodziewaliśmy się spotkać po drodze wielu turystów.

Kozia Górka - Stefanka

Koniec stycznia, a tu nieoczekiwany początek zimy?. Zima w końcu przypomniała o sobie i za oknem zrobiło się biało. To oczywiście znak, aby w końcu zdobyć jakikolwiek szczyt Beskidu Śląskiego zimową porą. Taki malutki trening, aby rozruszać rozleniwiony tyłek. Tym spacerowym szczytem okazała się być Kozia Górka (683m.n.p.m.). Warunki umiarkowane, lekki mróz i wiatr. Czasami troszkę mocniej wiało i padał śnieg. Brakowało jedynie słońca...

Pałac w Krowiarkach

Autor : kategoria: zamki

Miejscowość Krowiarki położona jest około 12 km od Raciborza, drogą 417 przez Pawłów (zob. interaktywna mapa). My połączyliśmy wycieczkę do pałacu w Krowiarkach ze zwiedzaniem zamku w Mosznej. Zwiedzanie obu obiektów jak najbardziej można połączyć! Przejeżdżając przez pobliskie wioski dotarliśmy do Krowiarek. Na głównym skrzyżowaniu (o ile nie jedynym), jadąc od strony Raciborza należy skręcić w lewo. Mijamy po lewej stronie kościół z 1910 r. pw. Narodzenia NMP. Po kilkuset metrach oczom ukazuje się piękny, lecz zdewastowany Pałac w Krowiarkach.