Promowane produkty

Schronisko PTTK Leskowiec

Autor : kategoria: schronisko

Turystyczne schronisko PTTK Leskowiec znajdziemy w części wschodniej pasma Beskidu Małego. W sąsiedztwie szczytu Gronia Jana Pawła II ( nazwa tego szczytu brzmiała wcześniej: Jaworzyna). Co ciekawe sam szczyt Leskowiec znajduje się mniej więcej 15 minut od schroniska. Z tego powodu nazwa schroniska - Leskowiec mija się trochę z prawdą :)

Schronisko PTTK Magurka Wilkowicka

Schronisko PTTK "Magurka" jak sugeruje nazwa znajduje się na szczycie Magurki Wilkowickiej, w paśmie Beskidu Małego. Do schroniska prowadzi kilka szlaków, a sam węzeł znajduje się na Magurce. Schronisko posiada imię prof. Józefa Grzybowskiego - propagatora turystyki górskiej wśród młodzieży. Obiekt posiada 45 miejsc noclegowych w pokojach 2-6 osobowych. Od 9.00 do 19.00 w schronisku otwarty jest bufet. Można zakupić napoje i słodycze, jak również zjeść gorący posiłek.

Schronisko Chrobacza Łąka

Autor : kategoria: schronisko

Schronisko na Hrobaczej Łące jest prywatnym schroniskiem, w Beskidzie Małym, w paśmie Magurki Wilkowickiej. W okolicy schroniska, wybudowano 35 metrowy, stalowy Krzyż III Tysiąclecia. Ze szczytu będziesz mógł oglądać niepowtarzalne widoki na Wyżynę Śląską, Sudety Wschodnie z wyróżniającym się Jesionikiem Wysokim, część zachodnią Magurki Wilkowickiej, Pasmo Policy, Babiej Góry i Pilska w Beskidzie Żywieckim, przy dobrej pogodzie zobaczyć można Turbacz i część Gorców. Od południowej strony możemy zobaczyć Hawrań w Tatach Bielskich, kilka szczytów Tatr Wysokich i Tatry Zachodnie. Na łące w pobliżu schroniska znajduje się wiata i wyznaczone miejsca na ogniska. Do obiektu można dojechać samochodem z Międzybrodzia Bialskiego.

Sokolica

Autor : kategoria: szczyt

Dla wielu turystów szczyt Sokolicy jest doskonale znany. Jest to wyraźnie spłaszczenie w drodze na Babią Górę. Miejsce odpoczynku oraz piękna panorama na masyw Babiej Góry.

Akademicka Perć

Autor : kategoria: szlak

Akademicka Perć to, o ile mnie wiedza nie ogranicza, najtrudniejszy szlak w polskich Beskidach. Spotkasz tutaj dobrze znane z Tatr sztuczne ubezpieczenia w postaci łańcuchów i klamer. Jest to jedyny tego rodzaju szlak w Beskidach ( nie licząc łańcucha na szlaku Hala Słowianka - Hala Rysianka). Znakowany na żółto, a jego długość to około 2,5 km.

Schronisko na Markowych Szczawinach

Autor : kategoria: schronisko

Schronisko PTTK na Markowych Szczawinach znajduje się na północnych stokach Babiej Góry, na polanie o nazwie Markowe Szczawiny. Zlokalizowane jest na wysokości 1180 m n.p.m.

Mokry Stawek

Autor : kategoria: staw

Mokry Stawek znajduje się we wschodniej części masywu Babiej Góry, na północnych zboczach Sokolicy. Umiejscowiony jest na naturalnym wypłaszczeniu w pobliżu Górnego Płaju na wysokości 1025 m n.p.m.

Przełęcz Krowiarki

Autor : kategoria: przelecz

Przełęcz Krowiarki, a tak w zasadzie Przełęcz Lipnicka jest to przełęcz w Paśmie Babiogórskim, w Beskidzie Żywieckim. Znajduje się na wysokości 1012 m. n.p.m. Stanowi naturalne miejsce podziału Pasma Policy od masywu Babiej Góry.

Parking Krowiarki

Autor : kategoria: parking

Płatny parking znajdujący się na Przełęczy Krowiarki. Opłata wynosi 10 zł za dzień ( w przypadku zmiany, proszę w komentarzach aktualizować cenę).

Kępa

Autor : kategoria: szczyt

Kępa (1521 m) jest jednym z wierzchołków masywu Babiej Góry w Beskidzie Żywieckim. Znajduje się na wschodniej grani, pomiędzy Gówniakiem (1617 m) a Sokolicą (1367 m). Stoki północne są bardziej strome niż południowo-wschodnie. Za Kępą w stronę Babiej Góry znajduje się 300 m długości wypłaszczenie zwane Zarubanym.

Gówniak

Gówniak (także Główniak, Głowniak, Wołowe Skałki, 1617 m) jest to szczyt w Beskidzie Żywieckim, we wschodniej grani masywu Babiej Góry. Zaliczany jest do jednego z pięciu grzbietowych szczytów Babiej Góry. Podczas mgły bywa mylony przez turystów z właściwy szczytem Babiej Góry.

Babia Góra

Autor : kategoria: szczyt

Babia Góra (słow. Babia hora) jest to masyw górski w Paśmie Babiogórskim przynależnym do Beskidu Żywieckiego w Beskidach Zachodnich (według Słowaków są to Oravské Beskydy). Najwyższym szczytem jest Diablak (1725 m), nazywany także Babią Górą, jak cały masyw. Jest to najwyżej położony szczyt całych Beskidów Zachodnich. Zalicz się do Korony Gór Polski

Skręt Ratowników

Autor : kategoria: rozdroze

Skręt Ratowników jest to bardzo ważne rozdroże szlaków turystycznych na Górnym Płaju w masywie Babiej Góry w Beskidzie Żywieckim.

Babia Góra jesień

Autor : kategoria: trekking

Jest rok 2005. Długo oczekiwana wycieczka na Babią Górę. Tak na prawdę jest to pierwsza wyprawa w tak dużym gronie. Jak to bywa jesienią, wita nas chłodny, ale słoneczny poranek.

Bystra - Klimczok

Dojazd z Bielska do Bystrej nie stanowi, większego problemu. Z Bielska-Białej kursują prywatne busy w kierunku Szczyrku, nie są one drogie. Szczególnie firma pana Stanisława Żądło - Żądło. Nazwa może nie kojarzy się z przewozami, ale znacznie ułatwia życie mieszkańcom i oczywiście turystom...

Park Oliwski i Pachołek

Autor : kategoria: zwiedzanie

Park Oliwski to moje największe zaskoczenie podczas tego wyjazdu. Proste myślenie przywołało obrazy parku jako miejsca, przez które strach wieczorem przejść. Jak nie dołożysz się do wina to dostaniesz w pysk. A nawet jak się dołożysz to też możesz dostać. Park Oliwski zmienił mój światopogląd.... A Pachołek, jak to wzniesienia nad morzem - trochę przypominają o górach.

Matyska - beskidzka Golgota

Pierwsze wrażenia, dojeżdżając do naszego celu są wstrząsające. W tej niewielkiej miejscowości, na zboczach niewielkiego wzniesienia znajdują się, jak żywe sceny upamiętniające ukrzyżowanie Pana Jezusa. Mimo znajomości tematu, sposób w jaki zostało to przedstawiono robi wrażenie na zwykłym śmiertelniku i każdej zatwardziałej duszy.

Zamek Tenczyn

Autor : kategoria: zamki

Nasza trasa do Rudna, muszę przyznać była dość zagmatwana, na szczęście GPS Marka doprowadził nas do celu. Wspomnę tylko, że z Bielska kierowaliśmy się w stronę Tychów, na autostradę A4. Później równie ciekawie: Trzebinia, Wola Filipowska, Rudno. Zdecydowanie prościej było jechać przez Oświęcim i Alwernie (tak też wracaliśmy). Zamek jest bardzo dobrze widoczny od strony autostrady A4. Jak już znajdziemy się w Rudnie, drogowskazy powinny nas doprowadzić do zamku. Piszę, że powinny, ale można ich nie zauważyć (jeden był przewrócony). Nasza mapka interaktywna przedstawia dość szczegółowo dojazd do zamku. Przed zamkiem znajduje się parking płatny 3zł. Wstęp na teren ruin zamku jest darmowy.

Kaszubskie Oko

Autor : kategoria: zwiedzanie

Z okolic Diableskiej Skały udaliśmy się prosto drogą którą dotarliśmy do Diabelskiej Skały. Oczywiście nic, oprócz łąk i lasów nie dociera do naszych oczu. Mijamy miejscowość Brzeżno Lęborskie, następnie musimy być czujni gdyż przed nami małe skrzyżowanie dróg, my skręcamy na nim w prawo! Drogowskaz jest albo go nie ma ;), ale kierujemy się na jedną z tych miejscowości (w kolejności występowania na drodze): Pużyce, Chrzanowo, Witków, Mierzyno, Gniewino. W pobliżu znajdują się trzy urocze jeziora, podobno prywatnego właściciela: Salino, Czarne, Dąbrze. Jedziemy cały czas prosto, aż dojedziemy do miejscowości Mierzyno. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, a po wyjechaniu z tej miejscowości zmierzamy na kolejnym skrzyżowaniu w lewo w stronę Gniewina. W Gniewinie znowu mamy skrzyżowanie na którym kierujemy się w prawo, po dystansie około 3 kilometrów dojeżdżamy do celu - Kaszubskiego Oka. Interaktywna mapa (patrz wyżej) przedstawia ostatnią część trasy. Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Bilet wstępu normalny wynosi 4zł (wyjazd windą), 3zł (schodami), ulgowy 3zł (windą) i 2zł (schodami). Wieża Widokowa dostępna jest dla odwiedzających w sezonie - przez cały tydzień, natomiast poza sezonem - w weekendy. Bliższe informacje na temat biletów można znaleźć na stronie http://www.gniewino.pl

Trzy Lipki, czy na prawdę widać tutaj Tatry?

Autor : kategoria: spacer

Trzy Lipki znajdują się na obrzeżach miasta Bielsko-Biała. W pobliżu Starego Bielska, a jak ktoś się bardziej orientuje w położeniu marketów, to pomiędzy Sarnim Stokiem i Makro. My podjechaliśmy autobusem nr 4 (trasa w stronę os. Wojska Polskiego) na os. Mieszka I (ul. Piastowska). Stąd udajemy się na ulicę Wita Stwosza. Przechodzimy przez przejazd kolejowy. Dochodzimy do ulicy Nad Potokiem, skręcamy w lewo, aby następnie skręcić w prawo na ulicę Pienińską. Idziemy pod górę, aż do momentu pojawienia się łąki. Droga przez łąkę jest dla nas atrakcyjniejsza, więc wybór był prosty. Z łąki widać już bardzo dobrze cel naszej popołudniowej wycieczki - krzyż na Trzech Lipkach.

Park Miniatur w Inwałdzie

Autor : kategoria: zwiedzanie

Ulotka reklamowa dość wyniośle opisuje atrakcje Parku (w trzech językach). Ale z wiadomych przyczyn, tak musi być skonstruowana. Na pewno nie zawiera niezgodności w swoich opisach, jednak jest parę mankamentów, do których można się przyczepić. Sam Park, jak piszą autorzy ulotki, jest niepowtarzalnym w skali kraju przedsięwzięciem , zlokalizowanym w Inwałdzie na 40 000 m2.

Pętla Beskidu Śląskiego

Autor : kategoria: trekking

Do Wapienicy (Zapora) można dotrzeć autobusem miejskim MZK nr 16. Użycie własnego transportu troszkę zmienia sytuację, gdyż wycieczkę rozpoczynamy w Wapienicy, a kończymy w Cygańskim Lesie (czerwona i niebieska chorągiewka na mapie), a oba punkty są dość odległe od siebie. Więc aby powrócić z Cygańskiego Lasu musimy wykorzystać autobusy miejskie lub czeka nas dłuższy spacer. Reasumując - dojazd linią nr 16 do Wapienicy (Zapora).

Zamki na drodze z południa na północ

Autor : kategoria: zamki

Nasza podróż przebiega bursztynową trasą szybkiego ruch A1, łączącą północ z południem. Zwiedzanie zamków tej trasie połączone było z wyprawą nad nasze polskie morze. Stworzyłem małą poglądową mapę z miejscami, do których trafiliśmy lub też chcieliśmy trafić ;) Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Zaczynamy z Bielska-Białej...

Zamek w Żywcu

Wycieczka do nieodległego Żywca i miłe chwile spędzone na zwiedzaniu zamku oraz pięknego parku.

Sarnia Skała

Autor : kategoria: trekking

Zaczynamy w Dolinie Strążyskiej, tutaj też zaczyna się Tatrzański Park Narodowy, więc musimy nabyć bilety w kasie. Czerwonym szlakiem podążamy w stronę Polany Strążyskiej. Szlak prowadzi wzdłuż Strążyskiego Potoku, poprzez las. Płynący potok zmienia jedynie strony względem szlaku. Raz towarzyszy nam po prawej stronie, aby po chwili znaleźć się po lewej stronie. W związku z tym przekraczamy mnóstwo drewnianych mostków.